رفتن به محتوای اصلی
بازدید حجت الاسلام حاج علی اکبری از ایستگاه نوآوری شریف

بازدید حجت الاسلام حاج علی اکبری از ایستگاه نوآوری شریف

روز گذشته مورخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه موقت تهران از محل ایستگاه نوآوری شریف و شتابدهنده‌های اینووان، پرسیس ژن، نوآوری رسانا ، امین فناور شریف و محیط کارگاهی بنیاد ملی نخبگان مستقر در این مرکز بازدید بعمل آوردند.

در جریان این بازدید دکتر پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ایشان را همراهی نموده و ضمن تبیین فعالیت‌های صورت گرفته طی دو سال گذشته در این مرکز نوآوری به اهمیت ورود دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به عرصه‌‌های فناوری اشاره کردند.

در این دیدار دکتر عبدالغفاری سرپرست شتاب‌دهنده واکسن پرسیس‌ژن از ساخت واکسن ایرانی آنفلوآنزا، پس از ۳۰ سال تلاش در کشور خبر داد. و دانشمندان جوان عضو این تیم دانش بنیان، خواستار حمایت مسئولان از تولید انبوه این واکسن برای بهره‌برداری هموطنان شدند.

وی افزود: شتاب‌دهنده پرسیس‌ژن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تلاش دانشمندان جوان به عنوان شتاب دهنده زیست فناوری پزشکی کشور در سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد. زمینه فعالیت این شتاب دهنده، زیست‌فناوری دارویی و پزشکی، محصولات مشتق از پلاسما، سرم‌های درمانی، واکسن‌های انسانی و دامی، داروهای گیاهی، دارو با منشاء طبیعی و طب نوساختی (سلول‌های بنیادی) است.

در ادامه مدیر مجموعه اینووان اظهار داشت:در حال حاضر هدف اصلی این مرکز گسترش فعالیت استارتاپ‌های حوزه رسانه‌های دیجیتال با محوریت صوت و تصویر فراگیر است.

دکتر باطنی مدیر شتاب‌دهنده رسانا ضمن معرفی این مرکز و تشریح فعالیت‌های آن بیان داشت: رسانا شتابدهندۀ حوزۀ فرهنگ، هنر و رسانه و تحت حمایت سازمان صداوسیماست. این شتاب‌دهنده با جذب و حمایت از گروه‌هایِ جوانِ صاحبِ ایده‌های نوآورانه بر روی تولید محصولات رسانه‌ای تمرکز می‌کند. رسانا با دارا بودن امکانات مختلفی مانند زیرساخت و تجهیزات تولید، شبکۀ داوری و مربیگری در تلاش است تا شرایط مساعدی برای رشد و آموزشِ میدانیِ جریانِ نیروی انسانی گسترده‌ و مداومی که با آن در ارتباط است را فراهم آورد.

برگشت به بالا