رفتن به محتوای اصلی
بازدید شهردار و رئیس شورای شهر قائم شهر از ایستگاه نوآوری شریف

بازدید شهردار و رئیس شورای شهر قائم شهر از ایستگاه نوآوری شریف

در بازدید شهردار قائم‌شهر از ایستگاه نوآوری شریف مطرح شد؛

 

اولین کارخانه نوآوری در قائم‌شهر راه‌اندازی خواهد شد.

 

کاظم علی‌پور، شهردار و رئیس شورای شهر قائم‌شهر به همراه جمعی از مسئولانفرمانداری و شورای اسلامی این شهر، صبح امروز یکشنبه پنجم آذرماه از ایستگاه نوآوری شریف بازدید کردند. در جریان این بازدید، مهدی عامری، معاون اجرایی ایستگاه نوآوری شریف توضیحاتی را درباره خدمات این مجموعه و اهداف راه‌اندازی آن ارائه کرد.

 

دربازدید شهردار و رئیس شورای شهر محترم شهرستان قائم‌شهر به همراه جمعی از اعضا شورای شهر از ایستگاه نوآوری شریف، ضمن آشنایی با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های طرفین درزمینه همکاری مشترک در جهت راه اندازی اولین کارخانه نوآوری استان مازندران در محل کارخانه نساجی قائم شهر تبادل نظر صورت گرفت.

 

شهردار قائم‌شهر در پاسخ به سوال خبرنگار تریبون‌نیوز درباره این‌که ایستگاه نوآوری شریف را چگونه ارزیابی کرده و به نظر او نهادهای دولتی و خصوصی برای ادامه یافتن مسیر نوآوری در کشور چطور می‌توانند با یکدیگر تعامل کنند، گفت: «کارخانه نساجی، اولین کارخانه نوآوری در قائم‌شهر است. تغییر کاربری کارخانه نساجی به یک کارخانه نوآوری، نگرانی‌هایی را برای برخی از مردم این شهر در پی داشته است. کارخانه نساجی از قدیم در بطن زندگی مردم قائم‌شهر حضور داشته و همین مسئله آن‌ها را نسبت به تغییر کاربری آن نگران کرده است. در حالی که ما  به دنبال توسعه علم و فناوری هستیم.» به گفته شهردار قائم‌شهر، ایستگاه‌های نوآورانه و کارخانه‌های نوآوری الگوهای مختلفی در شهرهای گوناگون دارند.

 

میثم سیفی، معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری مازندران نیز در این جلسه از مزایای این پارک علم و فناوری و عملکرد آن گفت. او به بومی‌سازی علوم و ورود فناوری‌های نو به بخش کشاورزی اشاره کرد و دلیل علاقه‌مندی استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ به پارک‌های و فناوری در شمال کشور را موقعیت جغرافیایی این شهرها دانست که نزدیک به شهر تهران هستند.

در پایان، شهردار و اعضای شورای شهر و فرمانداری قائم‌شهر از مجموعه لنسر شریف که در حوزه آموزش برنامه‌نویسی به کودکان و نوجوانان فعال است، بازدید کردند.

برگشت به بالا