رفتن به محتوای اصلی
بازدید معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی

بازدید معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی ایستگاه نوآوری شریف طی بازدید به عمل آمده روز دوشنبه مورخ ۱۲/۱۰/۱۴۰۱ ، این مرکز میزبان آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی ” معاون محترم علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور” ، آقای دکترمنادی سفیدان “رئیس محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی” به همراه اعضای کمیسون و معاونین وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری بود . همچنین آقای دکتر جلیلی رئیس دانشگاه شریف و آقای دکتر طالبی رئیس پارک علم و فناوری  دانشگاه شریف نیز در این بازدید میهمانان را همراهی کردند .

در ابتدای بازدید آقای مهندس شادمانی رئیس ایستگاه نوآوری شریف ضمن میزبانی و همراهی هیئت بازدید کننده به معرفی و تشریح روند ایجاد و توسعه ایستگاه نوآوری شریف و فعالیت­های صورت گرفته از زمان تاسیس تا به امروز پرداخت ، همچنین با ارائه آمار و معرفی زمینه فعالیت شرکت­ها ­و تیم­های مستقر به ظرفیت­ها و قابلیت­های موجود در اکوسیستم مجموعه اشاره نمود. در ادامه ایشان میهمانان را در بازدید از ایستگاه وشرکت­های فناور مشایعت نمود .

مجموعه­ توان ( فعال در حوزه دارو و سلامت )، شرکت پردازش آسان آیان ( فعال در حوزه های IT و تحلیل داده) و آکادمی دانش پژوهان ورنای آتی ( فعال در حوزه آموزش­های نوآورانه و خلاق دانش آموزی ) در جریان این بازدید به معرفی ظرفیت­ها و توانمندی­های مجموعه خود پرداختند .

طی بازدید از شرکت­های مستقر در ایستگاه ، آقای دکترمنادی با اشاره به تعداد شرکت­های فعال در ناحیه نوآوری شریف و ایستگاه نوآوری شریف ، اکوسیستم فناوری و نوآوری به­وجود آمده در این ناحیه را نمونه­ای از سیلیکون ولی آمریکا دانست  و با توجه به پیشرفت سریع و چشم گیر این ناحیه با گذشت پنج سال از زمان شکل گیری ، ابرازخشنودی نمود که این روند با شتاب بیشتری ادامه یابد.

همچنین آقای دکتر دهقانی باحضوردر آکادمی دانش پژوهان ورنای آتی پای صحبت دانش آموزان فعال و نوآور این آکادمی نشست و با دستاوردها و فناوری­های ایجاد شده توسط این دانش آموزان آشنا شد و آموزش فناوری و نوآوری­ های بروز را به دانش آموزان ، امری مهم و حائز اهمیت برشمردند.

برگشت به بالا