رفتن به محتوای اصلی
بازدید مدیر کل امور آموزش سازمان برنامه و بودجه و معاون فناوری وزارت علوم از ایستگاه نوآوری شریف

بازدید مدیر کل امور آموزش سازمان برنامه و بودجه و معاون فناوری وزارت علوم از ایستگاه نوآوری شریف

غلامرضا خواجه سروی، مدیرکل امور آموزش سازمان برنامه و بودجه و سجاد محمدعلی‌نژاد، معاون فناوری وزارت علوم به همراه هیئت همراه، روز دوشنبه ۲۴ مهرماه از ایستگاه نوآوری شریف بازدید کردند و با فعالیت این مرکز آشنا شدند.

در این بازدید، مهدی عامری، مدیر اجرایی ایستگاه نوآوری شریف ضمن خوشآمدگویی به خواجه‌سروی و محمدعلی‌نژاد، در این مرکز توضیحاتی را ارائه کرد. ایستگاه نوآوری شریف از تابستان سال ۱۳۹۷ کار خود را آغاز کرده و در حمایت از ایده‌های نوآورانه شکل گرفته است. هدف اصلی راه‌اندازی ایستگاه نوآوری شریف، ساخت بستری مناسب برای استقرار شرکت‌های فناورانه، شتاب‌آورها، صندوق‌های پژوهشی و استارتاپ‌های خلاق و نوآور بوده است.

عامری در گفتگوهای خود به انواع استارتاپ‌ها و شرکت مستقر در ایستگاه نوآوری شریف اشاره کرد و گفت: «شرکت‌های شرکت در این مرکز به فعالیت‌ها و حوزه‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند. با این حال، بسیاری از شرکت‌های فعال ایستگاه نوآوری شریف در حوزه‌های تجارت‌الکترونیک، آموزش و صنایع پزشکی، فناوری اطلاعات هستند.» در جریان این بازدید، غلامرضا خواجه سروی و سجاد محمدعلی‌نژاد به دو مجموعه مستقر در ایستگاه نوآوری شریف با نام‌های تجاری «آیتی‌ساز» و «یاسان»، سر زدند و با مدیران این مجموعه‌ها گفت‌وگو کردند.

در ادامه این بازدید، محمدحسین متقی‌زاده، رئیس هیئت مدیره اپراتور آیتی‌ساز به معرفی خدمات این مرکز پرداخت. این شرکت، ارائه دهنده برخی از خدمات دولتی و قوه قضائیه است و سرویس های متعددی را در این زمینه ارائه می کند.

هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان، از راه‌اندازی سرویس‌های هوش مصنوعی در زمینه خدمات دولتی و غیردولتی خبر داد. متقی‌زاده به‌طور مختصر محصولاتی چون پیشکار، احراز هویت و آی‌تی‌هاب را به بازدیدکنندگان این مرکز معرفی کرد و از چالش‌های صنعتی گفت که در آن به کار می‌روند.

غلامرضا خواجه‌سروی، مدیر کل امور آموزش سازمان برنامه و بودجه با قدردانی از تلاش و کوشش‌های مستعد ایرانی برای توسعه فناوری اطلاعات در حوزه‌های قضایی، پیشنهاد کرد در حوزه دانش‌پژوهی مشخص‌شده انجام شود.

به گفته خواجه‌سروی، نیازهای جامعه از طریق نظرسنجی و پیمایش، مشخص شده و در میان رشته‌های حوزه آینده‌پژوهی به سرانجام برسد. مدیر کل امور آموزش سازمان برنامه و بودجه، «آی‌تی‌ساز» و فعالیت‌های این مجموعه را بین‌رشته‌های دانست و به سجاد محمدعلی‌نژاد پیشنهاد کرد تا دانشگاه‌ها را در حوزه آینده پژوهی تجهیز کند.

هیئت مدیره اپراتور آی‌تی‌ساز نیز علاوه بر معرفی پلتفرم‌ها و سرویس‌های زیرمجموعه این شرکت دانش‌بنیان، از دولت‌ها خواستند تا تخت‌خوابی را برای تولید خدمات فناوری اطلاعات آماده کنند.

آکادمی یاسان، مجموعه فناورانه دیگری بود که مدیر کل امور آموزش سازمان برنامه و بودجه و معاونت فناوری وزارت در ایستگاه نوآوری شریف علوم بازدید کردند. عبدالله فیض‌الله‌زاده، هم‌بنیان‌گذار و مدیر یاسان در این دیدار با تأکید بر توانمندی‌های کودکان و نوجوانان، از خدمات یاسان در آموزش برنامه‌ها و مهارت‌های حل‌نویسی گفت.

به فیض‌الله‌زاده، یاسان مجری طرح ملی آموزش برنامه‌نویسی است و با ستاد و پژوهشکده علوم شناختی همکاری می‌کند. مدیر آکادمی یاسان همچنین از همکاری با اداره کل آموزش و پرورش استانهای یزد و سیستان و بلوچستان خبر داد. به بازدیدکنندگان این مرکز گفت که یاسان به دنبال آن است که دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان از مناطق محروم می‌شوند تا آن‌ها را از طریق برنامه‌نویسی مهارت‌هایی چون حل مسائل و تجزیه و تحلیل و تحلیل را یاد بگیرند. در ادامه، سجاد محمدعلی‌نژاد به مدیر کل امور آموزش سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرد تا کمک‌های لازم برای آموزش در مناطق محروم را از آکادمی یاسان دریغ نکند.

برگشت به بالا