رفتن به محتوای اصلی
نشست امضای تفاهم‌نامه توسعه زیرساخت فناورانه در صنعت خودرو سازی

نشست امضای تفاهم‌نامه توسعه زیرساخت فناورانه در صنعت خودرو سازی

ایستگاه نوآوری شریف روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه افتخار میزبانی این تفاهم چهارجانبه را با حضور محسن صالحی نیا رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مجتبی رضائی رئیس صندوق بازنشستگی صدا و سیما بعهده داشت و طرفین در خصوص ایجاد زیرساخت­‌های توسعه شرکت­‌های دانش­‌بنیان در صنعت خودرو و فناوری­‌های وابسته به بیان دیدگاه­‌ها و نظرات خود پرداختند.

این تفاهم­‌نامه با هدف بهره‌­گیری از حمایت­‌های مالی صندوق­‌های دولتی و استفاده از پتانسیل­‌های موجود در دانشگاه‌­ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان به‌­منظور شتابدهی به فرایند نوآوری در صنعت خودرو و فناوری­‌های وابسته منعقد گردید.

در این مراسم، سجاد روستا­آزاد مدیر ایستگاه نوآوری شریف و رئیس هیات مدیره موسسه هادی اندیشه توسعه فناور (هاتف) ضمن تشریح حوزه‌های فعالیت و پتانسیل‌های موجود در این مرکز نوآوری، پیشنهادات خود را در راستای تاسیس صندوق حمایتی تخصصی و همچنین مراحل طراحی، ساخت و بهره‌­برداری از یک مرکز نوآوری در صنعت خودرو بیان نمودند.

رئیس هیات عامل ایدرو پس از بیان تمایل این سازمان نسبت به انجام سرمایه­‌گذاری­‌های خطرپذیر، اظهار کرد: ایدرو برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و اقدامات فناورانه، برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی را تدوین نموده و با اشاره به اثر مخرب تحریم‌ها بر صنایع و کسب و کارهای مختلف از جمله صنعت خودروسازی ابراز امیدواری کرد که از طریق افزایش همکاری با فعالان عرصه فناوری بتوان مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان را به درستی طی نمود و محصولاتی همسو با فناوری‌های روز عرضه گردد.

در ادامه نشست باتوجه به وجود صنعت خودرو بعنوان یکی از زیرگروه‌­های صنایع حمل و نقل، جناب آقای دکتر اعتمادی معاون توسعه صنایع حمل و نقل و یکی از اعضای هیئت عامل ایدرو درخصوص امضای این تفاهم­‌نامه از طرف مهندس صالحی­‌نیا بعنوان نماینده این سازمان معرفی شدند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز به نیازمندی‌های صنعت خودرو در حوزه فناوری اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه‌های طراحی خودرو، قطعه، قوای محرکه، برق و الکترونیک را می‌توان از طریق تعامل با مراکز نوآوری تسریع بخشید. وی افزایش دقت تست‌های پیش از تولید محصولات را از نیازهای فعلی خودروسازی کشور دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در صنعت خودرو سازی درصدد هستیم تا از طریق شرکت های دانش بنیان تکنوسنتر ایران‌خودرو را ایجاد کنیم .

همچنین رئیس صندوق بازنشستگی صدا و سیما از اقدامات اخیر این صندوق در جهت توسعه زیرساخت­‌های فناورانه در کشور سخن گفت و آمادگی خود را درراستای تاسیس صندوق حمایتی تخصصی با محوریت صنعت خودرو اعلام نمود.

در پایان این نشست چهارجانبه، طرفین نسبت به تاسیس صندوق پژوهش و فناوری و نیز راه‌‌­اندازی مرکز نوآوری تخصصی در صنعت خودرو و صنایع وابسته موافقت نمودند.

برگشت به بالا