رفتن به محتوای اصلی
مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر ایستگاه نوآوری شریف افتتاح شد

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر ایستگاه نوآوری شریف افتتاح شد

امروز مورخ ۷ ام تیر ماه سال ۱۳۹۹ مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر ایستگاه نوآوری شریف بمرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر به عنوان یکی از تسهیلات اعطایی ساترا به زنجیره ارزش صوت و تصویر فراگیر با حضور دکتر علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، دکتر امامیان رئیس ساترا و دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

از جمله اهداف راه‌اندازی این مرکز می توان به ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات اشاره کرد.

راه اندازی این مرکز گام دیگری از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر برای ایجاد تنظیم گری موثر در فضای مجازی کشور بوده است که با مساحت ۲ هزار متر مربع فضایی برای استارت‌آپ‌ها و شتابدهندهای فعال در حوزه رسانه‌های صوتی و تصویری را فراهم کرده است.

این مرکز با همکاری ۴ شتاب‌دهنده ازجمله شتاب‌دهنده تنظیم یار (در حوزه فناوری تنظیم‌گری)، شتاب‌دهنده برش (در حوزه تولید محتوای کودک و نوجوان)، شتاب‌دهنده اکسین (در حوزه تسهیل و آماده‌سازی محتوای خارجی برای فعالان صوتی و تصویری) و شتاب‌دهنده توسکا(در حوزه تولید محتوا و تهیه پلتفرم‌های صوت و تصویر) مشغول فعالیت است.

یکی دیگر از زیرساخت‌های مرکز نوآوری صوت و تصویر، مرکز فناوری‌های مالکیت فکری است که با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان گذاری شده که ابعاد آن ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری، بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید بر توسعه تبلیغات است.

در حاشیه این برنامه آزمایشگاه نوآوری رسانه با هدف توسعه، تحلیل، شناسایی روندها و چشم اندازها در صنعت رسانه‌ای کشور افتتاح شد.

این آزمایشگاه در جایگاه نوآوری و خلق فرصت تا توسعه محصول برای افراد و سازمان‌های فعال در صنعت رسانه قرار گرفته است. همچنین این آزمایشگاه یک اتاق فکر تخصصی برای پیاده سازی ایده‌های نوآورانه در حوزه رسانه و محتوا است.

برگشت به بالا