رفتن به محتوای اصلی
بازدید مدیر کارخانه نوآوری مشهد و معاون فناوری پارک مازندران از ایستگاه نوآوری شریف

بازدید مدیر کارخانه نوآوری مشهد و معاون فناوری پارک مازندران از ایستگاه نوآوری شریف

ایستگاه نوآوری شریف، صبح یکشنبه نهم مهرماه، میزبان مدیر کارخانه نوآوری مشهد، معاونت فناوری پارک مازندران  بود. معاون اجرایی و مدیر ایستگاه نوآوری شریف در جریان این بازدید، فعالیت‌های این مجموعه و بیشتر است که برای بهبود زندگی‌بوم نوآوری انجام داده‌اند را برای میهمانان خود توضیح دهند.

مهندس عامری، معاون اجرایی  ایستگاه نوآوری شریف  در این جلسه به ارائه توضیحاتی در خصوص حوزه‌های فعال در این ایستگاه نوآوری و تیم‌های مرتبط با هر تخصص پرداخت. به گفته عامری، استارت‌آپ‌های فعال در حوزه‌های آموزش، تولید محتوا و رسانه، اطلاعات فناوری و ارتباطات، فناوری‌های سخت و سلامت، بیشترین عملکرد را در بین شرکت‌های حاضر در ایستگاه‌های نوآوری شریف دارند.

در این جلسه، مهندس شادمانی، مدیر ایستگاه نوآوری شریف نیز به چالش‌های توسعه‌ی بخش‌های ویژه اشاره و نسبت به آینده زیست‌بوم نوآورانه اظهار امیدواری کرد. فرهادی، معاون پارک فناوری مازندران نیز در جریان بازدید از ایستگاه نوآوری شریف روی همکاری‌های بخش خصوصی و دولتی برای بهبود زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور تاکید کرد.

پس از معرفی شرکت‌های مستقر در ایستگاه‌های نوآوری شریف که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، معاون فناوری پارک مازندران و مدیر کارخانه نوآوری مشهد از مجموعه‌های دارودرمان، نیوادفارمد سلامت و لنسر شریف بازدید کردند.

فعالیت شرکت نیوادفارمد سلامت در حوزه تولید واکسن های انسانی است. لنسر شریف نیز یکی از شرکت‌های مستقر در ایستگاه نوآوری شریف است که در زمینه آموزش برنامه‌نویسی، اینترنت اشیاء و فعالیت‌های رباتیک می‌کند. این شرکت به کودکان و نوجوانان ۹ تا ۱۷ ساله آموزش می دهد. شرکت دارودرمان نیز یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید وانتیلاتور پرتابل است.

در حاشیه این بازدید، سرابی، کارخانه نوآوری مشهد به مدیر پارک‌های فناوری و کارخانه‌های نوآوری اشاره کرد. به گفته سرابی، مدل کسب‌وکاری کارخانه‌های نوآوری و پارک‌های فناوری با تفاوت‌های متفاوت، پارک‌های فناوری به قدم‌هایی با تیم‌ها همراهی می‌کنند در حالی که کارخانه‌های نوآوری، از ابتدا تا شرکت‌های نوآوری همراه با کسب و کارها و نقش آن‌ها در توسعه بوم استارتاپی، می‌سازند. .

معاون فناوری پارک مازندران نیز با اشاره به خدمات این پارک علم‌وفناوری گفت: «در حال حاضر بیش از ۲۵۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مازندران به کار می‌روند که باعث می‌شوند حدود ۴۲۰ نفر از نفرات و مالی آن‌ها بیش از ۵ نفر باشند. هزار تومان در سال است.» فرهادی همچنین به تلاش‌های جوانان مستعدی اشاره می‌کند که ماندن و ساختن را به مهاجرت داده‌اند. او در پایان به آینده اکوسیستم استارت‌آپی ایران اظهار نظر کرد و در عین حال، از نگرانی‌های خود نسبت به جا نیفتادن فرهنگ فناوری در بخش‌های دولتی گفت و این مسئله را به چالش بزرگی برای پارک‌های علم و فناوری و به طور کلی زیست‌بوم نوآوری کشور دانست.

برگشت به بالا